Selasa, 10 Mac 2009

pelangi hidupku






IMac 2009...baru saja berlalu..... bererti bertambah satu lagi angka dalam usia ku.....bertambah jua lagi segalanya.... 2009 yang hadir baru beberapa ketika... tapi telah mencoretkan berbagai warna-warna pelangi dalam hidupku.....kekadang aku rasa gembira dengan laluan yang aku lalui...Satu saat dan ketika yang telah ku temui ada ketikanya begitu menyedihkan dan memilukan. kekadang aku jadi takut dan ngeri....Mengapakah segalanya kini terjadi dengan begitu drastik sekali....Aku keliru.... Aku takut... dalam kekeliruan ini aku tersilap mengatur langkah. Tersilap menyusuri tapak.... tersasar dek kerana mengejar warna pelangi.....
Ya Allah!!! berilah aku kekuatan, berilah aku petunjuk Mu ya ALLAH....
Tapi tahun ini paling aku sedih.....
1)Tiada seorangpun disekelilingku ucap untuk ulang tahun kelahiranku. Memanglah hakikatnya tarikh lahir aku yg tercatat di kad pengenalan itu bukan yang sebenarnya. Menurut arwah dady ku, aku dilahirkan pada 29feb. Tapi dady telah mendaftarkan pada 1 mac. dengan alasan agar aku dapat sambut pada tiap-tiap tahun.....
2) tahun ni aku rasa situasi pengurusan diri dan kerja ku masih belum terurus dengan sebenar-benarnya.Terlalu banyak situasi baru aku kena hadapi dan lalui.
3) Aku baru kehilangan seorang dari sahabat, tanpa diduga..... semuanya kehendak ALLAH. hanya Allah yang berhak atas segalanya.Semoga ronya dicucuri rahmat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan